''bence her enstrüman kendi dilinde güzel. Piyano bildiğini okuyorda kemençe niye okumuyor. Zorlamayalım karadenizi lütfen''
bu dediğinize kısmen katılıyorum ama
bu videoyu buraya koymamdaki maksat bu enstrumanın yani kemencenin
farklı müzik dallarında dahi usta ellerde vereceği sesi farkettirebilmektir.
kemencenin
rivriv de rivriv den ibaret olmadığını ciddiyetle işlenmesini istediğimdendir.
yusuf cemal keskin kemence için
''.....DEŞ BENİ DEŞ BENİ
BENDE NELER VAR DİYOR.
KAFAN VARSA AL BENDEN İSTEDİĞİNİ.
DEMEK Kİ BİZ DE KAFA BUKADAR BİZ BUKADARINI ALABİLMİŞİZ!!!!!'' (kaynak:
http://youtube.com/watch?v=bVb8Z52T3tU)(trt için hazırlanan bir programdan)
Saffet Genç de Kemençe ve Kemençeci adabı ile ilgili
''- Kemençe asil bir enstrümandır; gizlenmez, en değerli kutularda muhafaza edilir
- Kemençe, kimsenin meze çalgısı değildir. Kimseye eşlik etmez. Sahneye tek çıkar.
- Kemençe, üç teldir. Yanında başka bir çalgıya lüzum yoktur.
- Kemençeci, çalgıcı değil, zanaatkardır.
- Zanaatkar kimsenin ayağına gitmez… Zanaatkar, tercih edilir, yanına gidilir.
diyor.''
hemen hepside aklıma yatıyor.sizleri bilemem
bende isterim yöremin gaydesini ana enstrumanı kemence/tulum/kaval'ın
arkasında flarmoni orkesrasının eşlik ettiğini.burada benim enstrumanın ana ses, piyanosuydu kemanıydı şusuydu busuydu eşlik sazı olsun.
bunu istemek içinde
önce biz! kemenceyi iyi tanımalıyız değil mi?
ayrıca yukardaki kilibin haricinde
farklı bir tarz daha
Machkalis KALIONTZIDIS
http://youtube.com/watch?v=bOILwSXdov0
MEHMET MAKSUTOGLU - KEMENCE FASIL TAKSIM TSM
http://youtube.com/watch?v=QkuEC13pnXA&feature=related
Pavlos Athanasiadis, George Chittenden & Rumen Sali 'den dağıstanlıların çeçenlerin oynadığı türkiye de ŞEYH ŞAMİL diğer adıyla LEZGİNKA
http://youtube.com/watch?v=rtt7mcotFEE